Meditatie Hongerdoek

22mrt19:0020:00Meditatie Hongerdoek

Evenement Details

Mediteren met de ogen… Dat is het kijken naar het hongerdoek van dit jaar, wat als titel heeft meegekregen ‘Wat is heilig voor ons?’. Het wil onze aandacht vestigen op onze verantwoordelijkheid en zorg voor de aarde. Martin Buber, de Joodse godsdienstfilosoof vertaalt het Bijbelvers Genesis 1:28 zo: “God zette de mens in de tuin om de tuin te dienen en te beschermen”. Dit veronderstelt een relatie van verantwoordelijke wederkerigheid tussen mens en natuur. Zo mag iedere gemeenschap van de aarde nemen wat ze nodig heeft om te overleven, maar ze heeft ook de plicht om de aarde te beschermen om zo haar voortbestaan voor toekomstige generaties te verzekeren.

In de lijn van de pauselijke encycliek laudato Si worden wij in deze meditatieve viering uitgenodigd om naar binnen te keren om dankbaar te zijn voor alles wat de aarde ons geeft. Tegelijk worden wij uitgedaagd om ook ons eigen doen en laten onder de loep te nemen wanneer het gaat om de zorg voor de schepping.

Deze meditatieve viering zal worden voorgegaan door Tiny van Westerop en John van der Lans.

Kijk ook op https://www.palliam.nl/we-zijn-bezig-met/meditatie-hongerdoek

==============================